Krachttraining

Fitness is voor iedereen! Trainen kan op eigen tijd ; alleen , met je maatje of in groepsverband
Er zijn diverse  trainingsschema`s gericht op jouw gezondheid en doelstelling. Wat wil je bereiken?

  • Fitness 2 Start = krachttraining voor jeugd

Ben je 12 jaar of ouder ,dan heeft Keep Fit een Fitness level programma: Fitness 2 Start.
Je leert wat fitness inhoud en je leert de basisbewegingen, je krijgt uitleg over de noodzaak van de warming up, je oefeningen en je cooling down. Dit als voorbereiding op zelfstandig en verantwoord trainen.
Fitness2 start heeft 4 levels. Elk  level wordt afgesloten met een certificaat.

  • Figuur corrigerende krachttraining : Specifiek krachtprogramma voor afvallen en/of strakker worden.
    Een krachttraining zorgt voor een sneller metabolisme. Dit betekent dat je lichaam de calorieën sneller verbruikt. Spieren verbruiken niet alleen energie tijdens de training maar ook wanneer je niets doet. Hoe meer spiermassa je hebt hoe meer calorieën je lichaam verbruikt.
  • Funxional / Impulse

Dit is een meer explosieve krachttraining met klein materiaal zoals de slamball, sandbag, kettlebell en medicine balls etc.
Het is een actieve,  variërende training die de conditie, houding en de kracht verbeterd.

  • Medisch fitness

Bewegen is goed voor uw gezondheid. U voelt zich fitter, blijft beter op gewicht en voelt zich minder snel moe. Heeft u moeite met bewegen, bijvoorbeeld omdat u ouder bent of herstellende bent van een ziekte of een operatie? Heeft u een chronische aandoening zoals hart-, vaat- of longklachten, diabetes of COPD? Dan is medische fitness misschien wat voor u.
Bij ons sport u op een verantwoorde manier in een energieke, sociale omgeving onder deskundige begeleiding.

  • Bodybuilding

Bodybuilding is een bekend fenomeen dat feitelijk staat voor het creëren van het perfecte fysiek door het opbouwen van spiermassa en verbranden van lichaamsvet. De opbouw van deze spiermassa komt tot stand door de uitvoering van weerstandstraining. Deze weerstand stimuleren de spieren tot spiergroei en op die manier creëer je het perfecte fysiek.

  • Powerliften

Wat is powerlifting nu eigenlijk?
Powerlifting bestaat uit 3 onderdelen;

Squat (Kniebuigen) , Benchpress (Bankdrukken) en Deadlift (Stang trekken)
Bij wedstrijden is het de bedoeling dat je van alle 3 de onderdelen 3x een maximale beurt neerzet (Het hoogst haalbare), die weer gecontroleerd wordt door een 3-tal scheidsrechters. Heb je geen zin in wedstrijden? Ook geen probleem, want met deze 3 oefeningen als een doordeweekse training, traint u bijna elke spier in uw lichaam. (link SBD site)

  • Sport gerelateerde krachttraining:

Dit is krachttraining specifiek afgestemd op de sport die beoefend wordt, met als doel de sportprestatie(s) te verbeteren.

  • Krachttraining voor doelgroep vrouwen en doelgroep ouderen
    Specifiek afgestemd programma om sterker en vitaler te worden.
    Mooier lichaam
    Betere vetverbranding
    Sterkere botten
    Verbetering insuline gevoeligheid en glucosehuishouding
    Mentaal sterker
    Voorkomt blessures
    Betere lichaamshouding
    Krachttraining is leuk

Belangrijk bij krachttraining: stel je doel. Wat wil je bereiken?

  • Doe altijd een warming up & een cooling down
  • Varieer in intensiteit / herhaling / soort oefening
  • Streef naar balans boven en onderlichaam
  • Eet, drink en slaap voldoende
  • Train met een maatje
  • Pak na je zware training de sauna of ga de dag daarna een stuk wandelen om spierpijn en melkzuur ophoping tegen te gaan.

                          Train gerust, train bewust !!

 Lijkt jouw meerdere soorten krachttraining leuk, zoals powerliften en bodybuilding?
Dan is het ook mogelijk om dit te combineren door middel van een periodisering (planning).

 Krachttraining is voor iedereen.

Niet alleen jonge mensen maar ook ouderen, zwangere vrouwen en jeugd hebben voordelen bij krachttraining.
Ouderen kunnen op die manier spierafbraak tegengaan en hun spiermassa behouden.
Kinderen kunnen onder goede begeleiding progressie boeken en een goede basis vormen voor de rest van hun leven.
Krachttraining wint de laatste tijd aan populariteit.
Zo is krachttraining voor vrouwen en jeugd/kinderen in opkomst!
Vrouwen hoeven niet bang te zijn dat ze er heel mannelijk uit komen te zien.
Doordat een vrouw veel minder testosteron in het lichaam heeft is er een limiet tot hoe groot en hoe snel de spieren van een vrouw groeien.
Het is echter wel mogelijk dat de spieren van vrouwen een mooiere vorm krijgen en dat het figuur strakker wordt.
Kortom: krachttraining is voor iedereen.

Maak tijd voor je gezondheid en geniet van de voordelen van krachttraining!

            “Stilstand is achteruitgang!”

 

 

 

 

Gezamenlijke training Powerliftteam Kampen/Emmeloord/Keepfit Urk